HAVA MODELLERİ VE RADAR İÇİN TIKLAYINIZ

Anket Başlığı: KANAL İSTANBUL YAPILMALI MI
Anket kapatılmıştır.
EVET
22.00%
11 22.00%
HAYIR
78.00%
39 78.00%
Katılımcı sayısı: 50 100%
* Siz bu anket için oy kullanmışsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]

Konuyu Oyla:
  • Toplam: 1 Oy - Ortalama: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KANAL İSTANBUL
Öncelikle (her ne kadar bu konunun gündemi gereğinden fazla meşgule etmesi beni rahatsız etse de) Zafer Yüce'ye böyle bir konu açtığı için teşekkürler. İklimle, doğayla ilgili insanlar olarak tabi ki biz de fikrimizi belirteceğiz.

Zafer gerçi "dersinizi çalışıp gelin" demiş ama benim ilk duyduğumdan beri saçma ve gereksiz bulduğum bu Proje'ye çok fazla zaman ayırıp araştırma niyetim yok. Bu konuyla ilgili bildiğim tek bilimsel veri, Prof. Cemal Saydam'ın meşhur makalesi. Bilmeyenler için onu da buraya koyuyorum (okumaka istemeyenler için özet, Marmara ölür, İatanbul kokar diyor hoca):

https://dergipark.org.tr/tr/download/art...ile/405856

Diyebilirsiniz ki "kardeşim bilmeden, araştırmadan niye peşin hüküm veriyorsun?" Eyvallah ama ben sade vatandaş olarak bu Proje'ye karşıyım. Karşı olduğum sebepler de belli (birazdan sayacağım). Neyini araştırayım ki? Zaten İstanbul ile ilgili birçok şeyi 47 yıldır burada yaşayarak tecrübe ediyorum. Karşı olmamın da politik görüşümle alakası yok, hatta bu Proje'nin rahmetli Ecevit'in Projesi veya bir şekilde zamanında onun gündemine gelmiş olduğunu duyduğumda bile hayal kırıklığına uğradım, nasıl böyle bir saçmalığı dikkate alır diye.

Girizgah çok uzun oldu biliyorum o yüzden daha fazla sıkmadan görüşlerimi aktarayım:

1) Doğanın çok mecbur kalmadıkça değiştirilmesine karşıyım. Bu anlamda Süveyş Kanalı, Panama Kanalı ile bu yapılmakta olan kanalın getirisi çok farklı. Bu iki kanal, deniz taşımacılık sürelerini müthiş derecede kısaltmaktadır. Çevresel etkileri oldu mu çok iyi bilmiyorum, ayrıca araştırmak gerekli.

2) İstanbul binlerce yıllık, çok özel konuma sahip, tüm dünyanın kıskandığı bir şehir. İstanbul Boğazı da iki kıtayı ayırma özelliğiyle çok özel. Durup dururken İstanbul'u bir ada haline getirmenin ve İstanbul Boğazı'na alternatif yaratmanın adı, gelecek nesillere haksızlıktır.

3) Trakya'da herhangi bir yere gitmek istediğinizde yok yere köprüden geçmek zorunda kalacaksınız. Kanal çevresinin de şehirleşeceğini göz önüne alırsak bunun etkisi trafik sıkışıklığı olarak size dönecek. Köprülere ödeyeceğiniz para da cabası. Allah korusun herhangi bir savaş veya doğal afet durumunda da olay kaosa dönecek.

4) Deprem tetikleyici etkisi olacağını sanmıyorum, deprem çok daha aşağılarda oluyor. Depreme pozitif veya negatif müdahale edemeyiz arkadaşlar, depreme önlem almamız lazım.

5) Ekolojik etkisini Cemal Saydam Hoca yukarıda anlatmış zaten, bu konuda görüş bildirecek konumda olmadığım için onun dediklerine inanıyorum. Bildiğim kadarıyla onun tezlerini çürüten de olmadı

6) İklime etkisini de kestirmek zor, ama zaten sisle boğuşan İstanbul Havalimanı'na daha da fazla sis üreteceği kesin

7) Boğaz'da risk oluşturan tankerle kanal ve çevresi için risk oluşturmayacak mı? Eğer gerçekten amaç Boğaz'dan geçen gemileri oraya yönlendirip İstanbul Boğazı çevresini korumak olsaydı, kanalın etrafı yerleşime açılmazdı.

8) Yerleşime açılma konusuna gelmişken, 20 milyonluk İstanbul neyinize yetmiyor gençler? Daha da şişiriyorsunuz. Bütün Türkiye + Katar İstanbul'da mı yaşasın? Sonuçta o sunumda gösterilen binalara herhalde benim sobalı evde oturan asgari ücretli vatandaşım taşınmayacak. Dolayısıyla nüfusu oralara kaydırmak gibi bir şey söz konusu olamaz. Az çok parası olup kanal etrafında oturmak isteyen de gidip kendi ülkesinde Katar'lıya kiracı mı olsun?

9) İşin maddi kısmı zaten başlıbaşına felaket. Ya gidin bu paraları Türkiye'nin başka şehirlerine harcayın kardeşim yazıktır. Katar'lı abilere Anadolu'da cazibe alanları yaratın mesela, sadece İstanbul değil ki, Katar'ı gidip görseniz Türkiye'nin neresi olsa onlar için cennet.

9) Montrö'yü bilmiyorum arkadaşlar, zaten okulda da hep tarihten ikmale kalırdım. Açıp da okumadım çünkü yukarıda yazdığım sebepler benim için yeterli.

Aklıma gelenler bunlar arkadaşlar. Zafer gerçi politik olmasın demiş ama kusura bakmayın, bir de şu meşhur her konuda papağan gibi tekrarlanan "bunlar istemiyorsa kesin faydalı bir şeydir" tezi var, ona değinmek isterim. "Bunlar" dediğiniz de bu ülkenin evladı birader. Herkes kendi çoluğunun çocuğunun geleceğinin derdinde. Herkes gelişmiş, modern bir ülkede, iyi şartlar altında yaşamak ister. Bir "bunlar" olarak, yukarıda Kanal İstanbul'u neden istemediğimi yazdım (ismi de özenti ve yanlış bu arada, İstanbul Kanalı olmalı).

- Biz İzmit Körfez geçiş köprüsünü istemezük demedik, ben 20 sene önce de körfez'in etrafından dolaşırken veye feribot beklerken o köprünün hayalini kuruyordum. Biz sadece yap işlet devretin şartlarına itiraz ettik. Bedelini hep birlikte ödüyoruz ve ödemeye devam edeceğiz.

- Marmaray'a, Avrasya Tüneli'ne itiraz etmedik, böyle riskli bir yapının alelacele bitirilmeye çalışılmasına itiraz ettik.

- 3. Köprü ve Havalimanı'na istemezük dedim evet, çünkü köprü gereksizdi, havalimanı da Atatürk Havalimanı büyütülerek çözülebilirdir. Köprüye itirazımın sebebi, köprünün kendisi değil, köprü vasıtasıyla oradaki yollar ve etrafının, dolayısıyla kuzey ormanlarının imara açılmasıydı. Daha önce aynısını FSM Köprüsü etrafında yaşadığımız için korkuyorum. Ve göreceksiniz er ya da geç oraları istila edecekler. Havalimanının da yaşadığı ve yaşattığı sorunlar ortada zaten, daha fazla uzatmak istemiyorum.

Buraya kadar okuduysanız bravo size. Daha da yazarım da işe dönmem lazım artık, hay Zafer Yüce nereden açtın bu konuyu Smile) Umarım şehrimiz ve ülkemiz için hayırlı bir sonuçla biter bu tartışma.
Bu gönderiye 15 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
6 Beğen 9 Muhteşem
Cevapla
Öncelikle Kanal İstanbul Karadeniz ve Marmara denizi dibindeki canlı hayatta büyük tahribat yaratacak,

Arnavutköy Büyükçekmece havzasında bulunan yeşil alanlar ve sulak bölgeler tamamen yok olacak,
Istanbul'un su havzası ile olan bağlantısına hançer vuracak ve milyonlarca insan büyük bir susuzluk sorunu ile karşı karşıya kalacak,

Bölgede müthiş bir emlak balonu oluşturacak bu proje ile birlikte Büyükçekmece-Halkalı-Küçükçekmece-Arnavutköy-Gaziosmanpaşa ve civarındaki yerleşim yerlerinde kira fiyatları 2-3 kat artacak. Bölgede ucuz fiyata oturan milyonlarca insan nereye gidecek ne yapacak ?

Belli bir zümredeki insanların bölgeye gelmesi ile beraber sosyo ekonomik dengeler alt üst olacak, zengin Arapların göçü ile beraber zaten dağılmak üzere olan demografik yapı paramparça olacak,

Milyarlarca dolar kredi alınıp özel firmaların İHALE YOLU ile daha da zengin edilmesi sağlanırken aynı zamanda bu borç yükü ileride değişecek hükümetle beraber projenin durdurulması sonucu T.C vatandaşlarının üzerine kalacak. Burada bahsi geçen borç ortalama 70 milyar dolar!

Zaten ısı adası etkisi ile birlikte son zamanlarda azalan kar yağışları artık İstanbul'da 5 senede 1 belki 10 senede 1 görülmeye başlanacak,

Bölgeye yapılan sözde FİNANS merkezleri hiç bir üretim yapmadan kazanılan kayıt dışı parayı yurda çekecek bu işin güzel gibi görünen tarafı peki sonra ne olacak? Ülkemize operasyon çekmeye hevesli Emperyalist güçler sıcak parayı 1 gecede ülkeden çekerek yönetimleri düşürmeyi hedefleyebilecek,

Proje yapılırken çıkacak harfiyat Marmara denizine boşaltılırken trafikte onbinlerce kamyon zaten tükenen istanbul trafiğinin fişini çekecek, bununla beraber yine proje yapım aşamasında e5 ve e 6 güzergahları kanal açma sırasında zorunlu olarak kapatılıp şeritler daraltılacak. Belki 3 yıl belki 4 yıl boyunca e5 trafiği arapsaçı olacak,

Montrö meselesine girmiyorum onu uluslararası hukuk adamları daha iyi bilir, çünkü Istanbul boğazı montrö antlaşmasıni tam olarak tek başına delemez, sonuçta Çanakkale boğazından gemiler uçarak geçemeyecek Smile Montröyü tam olarak delmek için Çanakkale boğazındanda kanal açmak gerek öncelikle..

Şimdi asıl soruya gelelim

Deprem bekleyen bir şehirde ÇÜRÜK kategorideki 80.000 binanın yenilenmesi dururken böyle bir projeye 70-80 milyar dolar borç bulmak mantıklı mı?
80.000 ÇÜRÜK binada yaşayan ortalama 1.200.000 vatandaşın canı zengin zümrenin canından kıymetsiz mi?
Bu halk daha ne kadar süre BÖCEK gibi yaşamaya devam edecek?
Bu gönderiye 15 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
1 Beğen 14 Muhteşem
WhatsApp grubumuz yoktur
Cevapla
Türkiyeyi bölme projesi bu kanal İstanbul. Zengin Arap ajanlarının emperyal güçlerin emrinde ülkenin kaynaklarını yok etme projesi.
Bu gönderiye 8 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
6 Beğen 2 Muhteşem
Cevapla
Günaydın;

                çok güzel bir konuya değinmişsin. Zafer kardeşim eline sağlık. Ben kanal  istanbul projesine kesinlikle katılmıyorum.Doğanın dengesi. tarım topraklarının azalması ( ki ülke olarak  organik tarıma  hayvancılığa çok İhtıyacımız var.)  getirisi götürüsü ele alınmalıydı. bir kaç grup rant elde edilecek diye  asla kabul edilemez. bahsettiğin gibi boğazlara hakimiyet azalması kontrol mekanizmalarının yeterli olamayacağı kısacası bu projenin  ülkemiz adına  hayırlı olmayacağını aksine pek fazla zararlı olacağını düşünüyorum. Cumhurbaşkanlığı sarayı bunun bana göre küçük bir örneğidir.. Bizim ülke olarak ihtişamlı saraylara, yalı boyu evlerine  ihtiyacımız yok. ne getirisi var ki? üstelik götürüsü bir hayli fazla.Altın kaplama musluklardan akan sular ile abdest almak ibadeti ikiye üçe katlamıyor.aksine İSRAF  ve Harama, kul hakkına giriyor. KANAL İSTANBUL  çok daha tehlikeli! ülkemizin güvenliğini bütünlüğünü tehdit ediyor bana göre. Ekonomiyi canlandırmayacak  batıracak! ben verdiğim vergimin bunun için harcanmasına karşıyım ve asla helal etmiyorum.ÜLKEMİZİ VE EKONOMİYİ ;Şahsi rantları bırakarak tarım,hayvancılık,sanayi, bunları destekleyip, halkın her kesimine fayda sağlayacak  düzenlemelerle  ileri seviyelere taşımakla bir tarım ülkesi olarak  neden bunları ithal  ediyoruz bunları bir düşünmek lazım diyorum. ve yine yeniden ileriyi gören büyük liderin  sözüne geliyorum.ATATÜRK ün gençliğe hitabesini  tekrar tekrar çocuklarımıza anlayarak okutmanın ne kadar gerekli olduğunu savunuyorum.
""İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahilî ve haricî bedhahların olacaktır.""

  konu ile ilgili link ekliyorum. Lakin not düşüyorum özellikle siyasi olarak eklemiyorum.medyanın  tarafsızlığı  artık olmadığından. gerçek haberleri ancak bir kaç  haber sitesinden  okuyabildığımız için.  
    HEPİNİZİN YENİ YILINI ŞİMDİDEN KUTLUYOR;SAĞLIKLI HUZURLU NİCE YILLAR DİLİYORUM.

https://odatv.com/kanal-istanbulu-bir-o-...21945.html

https://odatv.com/vid_video.php?id=8H479

https://odatv.com/odatv-kanal-istanbulda...21947.html
Bu gönderiye 11 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
4 Beğen 7 Muhteşem
Cevapla
Merhaba,
"Kanal İstanbul" yada "İstanbul Kanalı" fark edermi isim bilmiyorum. Yazan arkadaşar çok güzel özetlemişler, hepsinin ellerine, emeklerine sağlık.
Kanal yapılmasına karşıyım. Neden karşıyım onu bir kaç cümle ile ifade etmek isterim.
1-) Doğal hayata, doğal yaşama etkisi nedir? Bana sakın ÇED kararları demeyin. O ÇED kararını kimlerin verdiğini de biliyoruz, gördük.
2-) Ülkemiz de kabul edin yada etmeyin, ekonomik kriz var. Ülkemizde kriz varken, insanlar yatağa aç girerken (Gerçek olmayan işsizlik rakamları bile ortada iken) bu kadar para nereden, % kaç faizle alınacak? Gerek var mı? Var diyenlere saygı duymuyorum, duymayacağım. Daha dün Asgari ücret açıklandı. Ne hallerde Allah aşkına?
3-) Ülke parasını betona gömerek bir yere varılamayacağını halen görmedik mi?
Sanayiye yatırım var mı? Yok
Tarıma yatırım var mı? Yok
Hayvancılığa yatırım var mı? Yok
Eğitime, bilime, sağlığa var mı? yok, yok, yok..
Ama betona, talana, ARAPLARA, ARAP seviciliğine, SURİYE' lilere yatırım var.

Konu dışı olduysa kusura bakmayın. Bu ülkenin parasının çar, çut edilmesinden bıktım, bıktım, bıktım.
Bu gönderiye 9 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
5 Beğen 4 Muhteşem
.
Cevapla
*Deniz eko sistemi
*Tarım arazileri
*Sosyo-ekonomik boyut
*Kent sorunları
*İçme suyu
ve bunun gibi tartışılması gereken birçok konu var.Halka fikri sorulmalı.''Ya Kanal Ya İstanbul'' denilirse ''İSTANBUL'' derim ancak Kanalı isteyenleri de sebepleriyle dinlemek isterim.Şuan konuşulan hiçbir sebep tatmin etmiyor çünkü.
Bu gönderiye 6 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
6 Beğen
Cevapla
Kanal İstanbul projesi için yapılsın diyenler. Neden ankete evet dediniz? Bunun neden gerekli olduğuna dair bir açıklama yazar mısınız? Sadece ankete katılmak ile olmaz.
Bu gönderiye 8 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
8 Beğen
Cevapla
Evet benim de dikkatimi o çekti Ahmet.Şu ana kadar 7 kişi evet yapılsın demiş ama yorumların bir tanesinde bile yapılsın şeklinde düşünen yok.Aksi fikirde oy kullanan arkadaşlar yapılsın diyorsunuz ama gerekçeli düşüncelerinizi yazarsanız biz de en azından fikir sahibi oluruz.
Bu gönderiye 6 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
5 Beğen 1 Muhteşem
''GULYABANİ VARDIR''
Cevapla
(27-12-2019, Saat: 23:34)Zafer Yüce Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Evet benim de dikkatimi o çekti Ahmet.Şu ana kadar 7 kişi evet yapılsın demiş ama yorumların bir tanesinde bile yapılsın şeklinde düşünen yok.Aksi fikirde oy kullanan arkadaşlar yapılsın diyorsunuz ama gerekçeli düşüncelerinizi yazarsanız biz de en azından fikir sahibi oluruz.

Abi ben tamamen yanlış anladım başlığı ondan evete bastım kusura bakmayın cevabım tabiki de hayır
Bu gönderiye 3 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
1 Beğen 2 Hahaha
Cevapla
Proje büyük bir proje evet.Belki gerçekten de ekonomiye katkısı olacak.Ancak mevzubahis İstanbul.Bu şehrin nüfus yoğunluğu,trafiği,ulaşımı,beklenen büyük depremi gibi çok ciddi sıkıntıları var.Bu yatırıma ayrılan para ile bu sıkıntıları çözmeye çalışmak daha makul.Ayrıca depreme bir etkisi olmasa da bu kanal projesi diğer sıkıntıları büyütme potansiyeline sahip.Kanal yapılabilir ancak hiç zamanı değil.
Bu gönderiye 3 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
3 Beğen
Cevapla
  


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi