FORUM ATMOSFER ANDROİD UYGULAMASI TAMAMEN YENİLENDİ. TIKLAYINIZ
Hava Modelleri, Diyagramlar ve Radar için tıklayınız

Konuyu Oyla:
  • Toplam: 1 Oy - Ortalama: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OTOMOTİV ANSİKLOPEDİSİ
Bu başlık altında özellikle hiç görmediğiniz otomotiv içerikli görseller ve açıklamalar paylaşacağım. Tabii sizinde paylaşımlarınızı ve sorularınızı beklerim.

Otomobillerin tarihine bakarsak; Akla ilk gelen isim sanırım Alman makine mühendisi Carl Benz olacaktır. Carl Benz, günümüzde kullandığımız içten yanmalı motorlara sahip otomobillerin mucidi olarak bilinir. Benz'in bu icadından 20-25 yıl sonra Amerikalı Henry Ford T modeli adındaki ilk seri üretim otomobili yaptı. İlk üretim bandı fikrinin de babası olan Ford, 1913'de günde 1000 araba kapasiteli üretime ulaşmıştı.

Benz Patent Motorwagen (Typ I) '1885

resim

Bu görüntüde Ekim 1885'te ilk üretim Motorwagen'i görüyoruz. 29 Ocak 1886'da patenti alındıktan sonra 3 Temmuz 1886'da 110 km'lik ilk testini tamamladı.

resim

Bu da güncel bir replikası.

Ford Model T Touring 1908–1910

resim

Kısa bir girişle başladım konuya ama elimdeki arşiv inanılmaz derecede büyük. Her gün olabildiğince bir şeyler paylaşmaya çalışacağım. #AutoWP
Cevapla
Günün Seçkin Aracı

1954 Ford Crestline Sunliner V8 (U4 / 76B )

resim

resim

Aynı zamanda Stephen King'in 11/22/63 adlı romanında da bahsi geçen otomobillerden biridir.

resim

Kitapta aracın bahsinin geçtiği bir kesit... Smile Bu arada kitabı da okumanızı kesinlikle öneririm. Smile

#AutoWP
Amatör Meteoroloji "Uzmanı"
Cevapla
Bu bölümü çok sevdim, şöyle bir teklifim var, uzun yıllardır otomobil ile iç içeyim birçok konuda az çok kendimce bilgim var hatta bir sitem bile var. Araç seçimi teknik konularda yardım isteyen olursa bilgi veririm.

Bende çok sevdiğim bir model olan Hatta Audi adını dünyaya duyuran model ile anlatmak isterim.


Otomobil tarihinde ilk 4 tekerlekten çekişli otomobil Fransız Georges Latil tarafından 1926 yılında üretilirken yine 4WD sistemi 1971 yılında Subaru ile yaygın olarak tanınmaya başlandı. Ayrıca kamyon, arazi aracı veya traktörlerde 4 tekerlekten çekişli aktarma sistemleri vardı. Ancak bunların tamamı arazide gidebilmek için 4 tekerleğini tahrik ediyorlardı. Audi ise 4 tekerlekten çekiş özelliğini arazide değil normal yol şartlarında aracın sürüş özelliklerini arttıracağı için gerekli bir sistem olarak gördü ve quattro'nun çalışmalarına 1970'lerde başladı. Audi'nin otomobil geliştirme şefl eri Jörg Bensinger ve Walter Treser, 4 tekerlekten çekişli ilk prototipi 1971 yılında geliştirdiler. A1 adlı bu konseptte Volkswagen Iltis'in aktarma yapısı örnek alınırken karoser olarak da zamanının güncel modelleri esas alınmıştı. Bu aracın geliştirme amaçlarından biri de rallilerde de başarı elde etmek olduğu için 1978'de Audi Spor Departmanı kuruldu. Burada çalışan mühendislerin çalışmalarını engelleyen büyük bir engel vardı. Iltis veya Munga'dan alınan 4 tekerlekten çekiş sistemleri büyük, ağır ve hantaldı. Bu mekanik sistemi otomobile taşımak ise hayalcilik gibi görünürken ortaya çıkan sonuç şuydu: Yeni ve daha hafif bir şanzıman ve diferansiyel üretilmeliydi. Audi mühendisleri geliştirdikleri merkezi diferansiyel sayesinde motor, gücünü ön ve Iltis'ten alınan arka diferansiyele aktarmayı sorunsuzca gerçekleştirecekti. Audi Coupe Quattro ya da Audi 80 Coupe Quattro'nun tasarımcısı Hartmut Warkui bu aracı geliştirirken Audi 80'den esinlendi. İlk quattro, Mart 1980'de Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılmasının ardından üretilmeye başlandı. Herkes Audi Coupe Quattro'nun aktarma yapısından bahsediyordu. Özellikle aktarma sisteminin hafifliği, merkez diferansiyel ve 26,3 cm uzunluğundaki şaftı, motor gücünün yarısını ön, yarısını da arka aksa aktarıyordu. Virajlarda karşılaşılan ön ve arka akstaki tekerleklerin farklı hızlarda dönme sorunu her 2 akstaki diferansiyel yardımıyla çözülüyordu. quattro sistemi, 1982'den itibaren tüm Audi modellerinde uygulanmaya başlandı. 1986'da Torsen adlı merkez diferansiyeli Audi 80'de tanıtılırken 1988'de de Audi 90 Coupe'nin arka diferansiyeli elle kilitlenebiliyordu. Yenilikler zamanla TDI motorlu, cabrio, coupe ve station karoser ile birlikte yaygınlaşmaya başladı. Hatta Audi, V8 ile lüks otomobilde de 4 tekerlekten çekişli aktarmanın uygulanacağını ispatlarken 1990'ların ortalarında A3 modelini geliştirirken yine bir sorunla karşılaştı. O ana kadarki quattro, Audi'lerde önden çekişli de olsa boyuna motor ile görev yapıyordu. Ancak A3'te enine motor kullanmak isteyen mühendisler bu araçta torsen tipi diferansiyelin çalışmasının zor olduğunu düşündüklerinden Haldex tipi bir kavrama kullanmaya karar verdiler. Haldex kavrama, motor bölümünde yer olmadığı için arka aks üzerine yerleştirildi. Bu, quattro için yeni bir evrimdi. İkinci bir gelişim ise Audi'nin ortadan motorlu süpersporu R8 idi. Viskoz kavramaya sahip bu modelde bir merkezi diferansiyel üzerinden motor, gücünü yüzde 15 ile yüzde 30 arasında değişen oranlarda ön aksa aktarıyor. RS5'in merkez diferansiyelinde görev yapan planet dişli sistemi ise şaftın dönüş hızıyla paralel olarak torku da değiştirebiliyor. Bugün markaların çoğunda 4 tekerlekten çekişli aktarma bulunurken bunda Audi'nin katkısı tartışılmaz. S1 Modeline gelirsek; Yaşanan birkaç seyirci ölümlü kaza sonrasında bir de Corsica rallisinde Henri Toivonen copilotu Sergio Cresto ile birlikte araç içinde yanarak ölünce grup-B otomobiller günah keçisi ilan edildi ve yasaklandılar. üretilmiş grup B'ler bugün fabrikaların müzelerinde veya şampiyon pilotlarının özel garajlarında duruyor. O dönemde değişen regulasyonlarla yarşıacak araçtan yol için de belirli sayıda (asgari 500 falan gibi) üretme şartı kaldırılmış olduğundan bu araçların trafikte gezen benzerleri yok. Ama bu durum grup-B hastalarının replika projelerle benzerlerini üretmelerinin önüne geçmiş değil. ''alıntıdır''

Audi Quattro seri üretim versiyonu:

resim


Audi quattro S1 yol versiyonu

resim


S1 Ralli versiyonu

resim
over the clouds


Cevapla
Hep otomobil olmaz. Smile

Günün Seçkin Aracı

Antonio Carraro TRH 9800 '2006

resim

resim

resim

TRH 9800, sürekli değişken hidrostatik şanzımana sahip bir traktördür. Güç ünitesi 3.300cc hacimli, 4 silindirli, 87 beygirlik Yanmar motorundan oluşuyor.

Bu tür araçlar zengin opsiyonları ile birden çok amaca hizmet etmek için tasarlanır -görsellerde görüldüğü gibi- .

#AutoWP #TarimMakineleri
Amatör Meteoroloji "Uzmanı"
Cevapla
google de geziyordum buldum arşivinizi çok beğendim. elinize sağlık
Cevapla
Ümit, araçlardan anladığını söylemişsin. Sen veya bir başkası da yanıtlayabilir.

Kendi aracımı satıp (Suzuki-sx4-s-cross 1.6 GL otm), hafif ticari bi araç almak istiyorum. Biraz iş için para arttırmam lazım. Kalan 15-20 bin TL arasındaki parayla şöyle 2005-2008 arası Doblo, Kangoo, Connect, Caddy, Combo tarzı dizel, hem aile hem de ticari mal taşımak için bi araç almayı düşünüyorum. Artı ve eksiklerini düşününce hangi marka ve model avantajlı. Bilgisi olan var mı? Aslında bakarken 2005 model 23-24 civarı Mercedes Vaneo'lar da çok ilgimi çekti. Hem otm., hem konforlu, hem de Mercedes ama sanırım satması büyük problem olur. Bir de bu kadar eski araçlar genelde 200000 km. 'den fazla yapmış oluyor. Acaba bi arabanın motoru normalde ne kadar gidiyor? 350bin km olan ilanlar bile gördüm.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-m...8858/detay
.
Cevapla
(23-02-2017, Saat: 19:20)Serkan Sezenoğlu Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Ümit, araçlardan anladığını söylemişsin. Sen veya bir başkası da yanıtlayabilir.

Kendi aracımı satıp (Suzuki-sx4-s-cross 1.6 GL otm), hafif ticari bi araç almak istiyorum. Biraz iş için para arttırmam lazım. Kalan 15-20 bin TL arasındaki parayla şöyle 2005-2008 arası Doblo, Kangoo, Connect, Caddy, Combo tarzı dizel, hem aile hem de ticari mal taşımak için bi araç almayı düşünüyorum. Artı ve eksiklerini düşününce hangi marka ve model avantajlı. Bilgisi olan var mı? Aslında bakarken 2005 model 23-24 civarı Mercedes Vaneo'lar da çok ilgimi çekti. Hem otm., hem konforlu,  hem de Mercedes ama sanırım satması büyük problem olur. Bir de bu kadar eski araçlar genelde 200000 km. 'den fazla yapmış oluyor. Acaba bi arabanın motoru normalde ne kadar gidiyor? 350bin km olan ilanlar bile gördüm.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-m...8858/detay

Sıraladığın seçenekler arasında Caddy ve Doblo'ya öncelik vermeni öneririm abi. Dayanıklılık konusunda VW Caddy biraz daha öne çıkacaktır bunların arasında. Mercedes Vaneo gelirsek, Mercedesin A Serisi alt yapısı üzerine yapılan bir araba. Hafif ticari amacından çok, MPV -Minivan- dediğimiz kategoride bir araba. Benim pek önerebileceğim bir seçenek değil. Dizel araçların, benzinli araçlara göre daha hassas olduğunu ve bakım maliyetlerininde daha fazla olduğunu hatırlatmakta fayda var.
Amatör Meteoroloji "Uzmanı"
Cevapla
(23-02-2017, Saat: 19:20)Serkan Sezenoğlu Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Ümit, araçlardan anladığını söylemişsin. Sen veya bir başkası da yanıtlayabilir.

Kendi aracımı satıp (Suzuki-sx4-s-cross 1.6 GL otm), hafif ticari bi araç almak istiyorum. Biraz iş için para arttırmam lazım. Kalan 15-20 bin TL arasındaki parayla şöyle 2005-2008 arası Doblo, Kangoo, Connect, Caddy, Combo tarzı dizel, hem aile hem de ticari mal taşımak için bi araç almayı düşünüyorum. Artı ve eksiklerini düşününce hangi marka ve model avantajlı. Bilgisi olan var mı? Aslında bakarken 2005 model 23-24 civarı Mercedes Vaneo'lar da çok ilgimi çekti. Hem otm., hem konforlu,  hem de Mercedes ama sanırım satması büyük problem olur. Bir de bu kadar eski araçlar genelde 200000 km. 'den fazla yapmış oluyor. Acaba bi arabanın motoru normalde ne kadar gidiyor? 350bin km olan ilanlar bile gördüm.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-m...8858/detay

Serkan merhaba,

Öncelikle kullandığın araç Fiat sedici ile ortak üretilen bir model ülkemizde ve avrupa pazarında istenilen başarıyı sağlayamadığı için üretimi erken bitirilip yeni kasası çıktı aracın eğer lpgsiz ise satma sürecin uzun olabilir. Vaneo mercedesin citan gibi ticaride denediği ama başarısız bir model satarken çok çok zorluk çekersin bu yüzden o modeli ele. doblo ve opel combo birebir aynı araçlar, doblonun avantajı kolay satılması parça ver servis sıkıntısının olmamasıdır. ama işçilik va kalite oldukça düşülktür kronik kayar kapı kaynaklı sorunları ve bazı araçlarda elektirik problemleri vardır. caddy bu dediğin araçlar içinde en dayanıklı ve içi diğerlerine göre bineğe en yakın olanı ancak bu araçlarda parça fiyatları yüksektir ve alırken diğerlerine göre fiyatları yukarıdadır. Bütçeni yazarsan araç konusunda seçim sunabilirim. ancak şunu söyleyim şans işi ama piyasa şuan çok durgun. ticaride 150bin km üstü oldukça risklidir.

Şöyle bir araç tavsiye ederim
over the clouds


Cevapla
Çok teşekkür ediyorum Ümit. Gönderdiğin araçla da ilgilenicem. Evet bütçem 19-20 civarı. Yalnız attığın araç 1.9 dizel. Doblo'larda 1.3 seçeneği daha çok tutuluyor sanırım. Yakıtta çok fark eder mi sence 1.9 caddy ile 1.3 doblo arasında?
.
Cevapla
En fazla 1 lt oynar o yuzden yakit konusunda korkun olmasin Wink
over the clouds


Cevapla
  


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi