HAVA MODELLERİ VE RADAR İÇİN TIKLAYINIZ

  •  Önceki
  • 1
  • ..
  • 1030
  • 1031
  • 1032(current)
  • 1033
  • 1034
  • ..
  • 1634
  • Sonraki 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 46 Oy - Ortalama: 4.13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ozan SoyakMODEL YORUMLAMA CANLI TAKİP (GFS,ECMWF,UKMO,GEM,JMA)
Ecmef diagramında -3 te toplanma var yani 4 5 dereceler görülebilir.Gfs te is -1 -2 aralığında.Bu sistem karadenizi soğutucak en azından.
Bu gönderiye 6 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
6 Beğen
Cevapla
(23-11-2018, Saat: 07:58)Zafer Yüce Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Israr eden GFS hayra alamet değildir,ECMWF sabah ki güncellemede dönerse veladdalin amin olur sistem.Aralık ilk hafta da kaybedildiği gibi,akşam yazdığım 12si civarına kalabilir

Bu yazıyı yazdığımda 23 kasımdı.Sitenin önde gelen tahmincileri nasıl oldu da 2 gün öncesine kadar hala ay sonu sisteminden umut bağladı benim aklım almıyor.Kimseye taş atmak değil niyetim ha yanlış anlaşılmasın.Ben çok duygusal yaklaştıklarını düşünüyorum başka bir sebebi herhalde olamaz.Çünkü o -9'ları gösteren diyagram tasını tarağını toplamaya başladığında 23'ünden bile önceydi.Sezonun ilk sert soğuğunu,karayelden medet umarak,onun da yağışı kesmeyeceğini umarak falan beklemek akla yatkın değildi.İstanbul'a gelen her sistem çok az istisnalar hariç törpülenmeden gelir.Zaten maksimum -9'larda görünen bir sistem hele ki törpülenmeye başladıysa ve hele ki sezonun ilk ciddi soğuğu olmaya adaysa kar beklemek hayal görmektir.Ay başına ilk dikkat çeken ben,olmayacağını gördüğümde ilk vazgeçen de benim.23 Kasımda neredeyse 3 hafta sonrası için bir tarih verdim.12 Aralık civarı dedim.Herkesin metodu farklı.İstanbul'da kar sınırı yükselirken Ahmet'in saçlar kısalıyor Big Grin 12 Aralık veya civarında kar yağmaya da bilir.Olmayacağını sezersem yine çıkar ilk ben vazgeçerim.Ancak bundan çok daha kuvvetli bir salınım olacağını öngördüm.OZAN Soyak 9-10 diyor,olabilir 1-2 gün geri-ileri farketmez.Yalnız o salınımın ortası yok bana göre.Gelirse gol olur.Aralık 6-7 si gibi ilk önce İç anadolu civarında görüleceğini tahmin ediyorum kar yağışlarının,arkasından gelecek dalganın bizi vuracağını düşünüyorum.Bu yüzden 12 Aralık civarı yazmıştım.Ha bu 10 olur,11 olur...Ama gelirse Var'a değil Kar'a bakarsınız Big Grin
Bu gönderiye 19 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
10 Beğen 4 Muhteşem 1 İnanılmaz 4 Hahaha
''GULYABANİ VARDIR''
Cevapla
Tekirdağ merkez kar yağışı alırmı hocam
İyi günler
Cevapla
Hocam zaten inşa'allah gelirse 9 küsür hareketten biri olacağı için gol(kar) olur Allah'ın izniyle  sukur Big Grin Big Grin
Bu gönderiye 5 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
5 Beğen
Cevapla
Endexler ne durumda @Serkan Sezenoğlu hocam.
Bu gönderiye 3 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
3 Beğen
Cevapla
Aslında sistem ne kaboldu ne hayaldi, sistem geldi ancak beklediğimizin aksine daha kuzeybatımızda kaldı, Türkiye sınırıda sadece 300 km mesafede Bükreşin üstüne -12lik çekirdek var ve kar bırakacak, 300 km daha geseydi sezonun ilk kar yağışını konuşuyor olurduk.

Zafer bey 12si tahmini için hangi veriler ile fikir yürütüyorsunuz endeksler mi ? üst atmosfer hareketleri mi?

resim
resim
Bu gönderiye 14 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
6 Beğen 8 İnanılmaz
Cevapla
(27-11-2018, Saat: 11:18)HAVA_DURUMU Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Tekirdağ merkez kar yağışı alırmı hocam
İyi günler

1 aralığa kadar toplam kar birikimi:

 resim
Bu gönderiye 4 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
3 Beğen 1 İnanılmaz
Cevapla
(27-11-2018, Saat: 12:06)yusuf eski Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Endexler ne durumda @Serkan Sezenoğlu hocam.

Endexlere göre hala bir hafta on gün önce söylediğim 6 Aralık civarı var. Ancak AO nötre deymiyor  muhtemelen ya Balkanlarda sınırlı kalan bir sistem olacak ya da gücü zayıf bir sistem. AO ay sonu tekrar aşağı düşecek gibi. Bu da 10-11 Aralık civarında bir salınım daha olabileceğini gösteriyor..Muhtemelen o daha kuvvetli olabilir. Birkaç güncellemedir bu ikisi de yansıyor modellere. Hatta ikincisi Sibirya sistemi olacak gibi. Bişeyler netleşmeden yazmak istemedim, biraz da zamanım olmuyor ama takipteyim.
Bu gönderiye 13 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
9 Beğen 4 Muhteşem
.
Cevapla
(27-11-2018, Saat: 13:58)Serkan Sezenoğlu Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(27-11-2018, Saat: 12:06)yusuf eski Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Endexler ne durumda @Serkan Sezenoğlu hocam.

Endexlere göre hala bir hafta on gün önce söylediğim 6 Aralık civarı var. Ancak AO nötre deymiyor  muhtemelen ya Balkanlarda sınırlı kalan bir sistem olacak ya da gücü zayıf bir sistem. AO ay sonu tekrar aşağı düşecek gibi. Bu da 10-11 Aralık civarında bir salınım daha olabileceğini gösteriyor..Muhtemelen o daha kuvvetli olabilir. Birkaç güncellemedir bu ikisi de yansıyor modellere. Hatta ikincisi Sibirya sistemi olacak gibi. Bişeyler netleşmeden yazmak istemedim, biraz da zamanım olmuyor ama takipteyim.

Ok abi canın sağolsun.İş güç daha önemli.Keyifler yerindedir umarım.
Bu gönderiye 5 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
5 Beğen
Cevapla
(27-11-2018, Saat: 14:09)yusuf eski Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Ok abi canın sağolsun.İş güç daha önemli.Keyifler yerindedir umarım.

Keyifler yerinde çok şükür de, modeller yerinde değil. Kuzeyimizdeki soğuklar çok geriye kaçıyor. Sağlam bir karlı sistem için Aralık ikinci yarısından önce bişey olmaz sinoptiğe göre. Umarım hem indexler toparlanır hem de bunu gösteren modellerdeki sinoptik. Yoksa 10 Aralık civarı beklediğimiz sistem de hikaye olur. Güçlü soğuk toparlanmazsa kuzeyimizde veya Sibirya devreye girmezse, mevsim normalleri veya biraz altında, bol kombi yaktıran, deve bağırtan veya teke zortlatan soğuklarla geçiririz Aralık ortasına kadar olan günleri. İndexlere göre görünen tarihlerde gelecek salınımlar önemli değil, kuvveti önemli. Ya da işlevi diyelim Smile Sadece tarih bilmekle olmuyor. Yoksa işte ay sonu da salınım var dedik, nitekim olacak da perşembe-cuma günleri ama bizim için tırt işte.
Bu gönderiye 15 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
15 Beğen
.
Cevapla
  
  •  Önceki
  • 1
  • ..
  • 1030
  • 1031
  • 1032(current)
  • 1033
  • 1034
  • ..
  • 1634
  • Sonraki 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Photo ANLIK ECMWF YORUMLAMA CANLI TAKİP Ozan Soyak 3,200 1,012,994 10-01-2018, Saat: 09:49
Son Yorum: Ümit
  GEM, UKMO, JMA ve Diğer Model Yorumlamaları Ozan Soyak 287 139,955 08-01-2018, Saat: 08:26
Son Yorum: Engin Kara

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar:
151 Ziyaretçi