(26-11-2025, Saat: 13:53)snowsnow Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Gerçekten bu yıl daha da sıkıntılı ilerliyoruz . Yağmur yok abi . Kar yagislarinin hayalini kuramaz olduk
Her kış bir önceki kışı arar olduk geçen 2017’deki sistemi okudum sanki bir daha hiç yaşayamayacakmışız gibi hissettim. Kışa girerken kar heyecanı olurdu şimdi yağmur yağacak mı diye düşünüyorum. şehirlerin nüfusu 5-10 katına çıktı ama barajlar 20 yıldır aynı artık su yetmiyor onu geçtim tarımsal kuraklık çok ciddi boyutta bu sene karlı sistemleri almazsak barajlar dolmaz. Umarım pazar günü gelecek sistemde alçak basınç biraz daha dolulayarak yağışı iç bölgelere sokar
Her geçen senenin diğerini aratması çok sıkıcı maalesef. Şundan 7-8 yıl önce(tabi daha ülkemiz için en azından batı için kış mevsiminde değiliz) ufukta sistem emareleri cirit atardı ancak tam tersi yağışsız soğuk havaların dümenden uğradığı tersine stabil senaryolar var ve çizgi kolay bozulmuyor. Bu meret modeller tam aksine istikrarlı sistem getireli çok oldu be o sene bu sene hadi hadi
Ecmwf, İstanbul için özellikle ocak ve mart ayları için kar yağışı ihtimallerini arttırmış görünüyor. Geçmiş yıllar istatistiklerine göre; Aralık 20'den sonra, belki yılbaşı da olsa bir karlı sistem, Ocak'ta 22-24, şubatta 9-10 ve 17-20 arası, martta 2. hafta şanslı tarihler.
Herkese selamlar. Serkan abi öyle bir soğumanın/mevsim anormalinin Ocak ayına denk gelebilecek olması müthiş heyecanlandırdı. Yılların acısı çıkar mı? 2017 benzeri bir şey bizi tatmin eder artık.