(05-01-2019, Saat: 01:04)Mustafa Sarigül Nickli Kullanıcıdan Alıntı: 500 hpa soğuğu çok iyi, en azından dek mekanizması deli gibi çalışır, rüzgar da iyi gözüküyor.
İnanılmaz dek olur 500 hpa da -38 - 39 cok süper degeler
İşte buna sistem denir.. Umudum büyük neden gücünü azaltarak gelen değil.. Arttırarak gelen çünkü.. Pazar gece siklonu alalım sonrası cilala parlat (dek) inşallah allah büyük hayırlı geceler allah rahatlık versin herkeae
valla model çok iyi çıkmış maşallah. ilk önce yarın sabah erken saatlerde yükseklerde örtü bile olabilir, gerçi sonra şakırdar. Pazar sabahı da kar olabilir. Ama asıl güzel olan pazar akşamdan salı akşama full kar. 500 hpa'da - 38 - 39 var. Yıldıza yakın karayelle dek şartları muazzam. Bu geceki model gerçekleşse özellikle Anadolu yakası yüksekleri 20-30 cm olur. Bakalım yarın umarım bu şartlar değişmez artık. 13-14 sistem olabilir demiştim, model onu da vermiş Ecmwf diyagramında da eğilim var bu tarihlerde.
Makara kukara yaparken, işimizi de unutmayalım. 16 Aralık'ta, yani yaklaşık 3 hafta önce bu sistemi index tahminiyle tutturmuştum. Sonraki tahminde 8-9 tarihini vermiştim. Onu bir gün revize ettim. Bakalım yenileri de tutacak mı?
Serkan abi ben anlamıyorum. 1 ocak 2019 tarihinden once 3-4 ocak tarihini gostermissin. Sonrasinda 7-8 ocagi gostermissin. 1 ocaktan oncekiler aralik ayinin sistemleri degil mi ? Ben hala mantigini cozemedim yani. 1 ocaktan sonra gostermen gerekmezmiydi 3-4 ocak tarihini ?
(05-01-2019, Saat: 01:40)Serkan Sezenoğlu Nickli Kullanıcıdan Alıntı: valla model çok iyi çıkmış maşallah. ilk önce yarın sabah erken saatlerde yükseklerde örtü bile olabilir, gerçi sonra şakırdar. Pazar sabahı da kar olabilir. Ama asıl güzel olan pazar akşamdan salı akşama full kar. 500 hpa'da - 38 - 39 var. Yıldıza yakın karayelle dek şartları muazzam. Bu geceki model gerçekleşse özellikle Anadolu yakası yüksekleri 20-30 cm olur. Bakalım yarın umarım bu şartlar değişmez artık. 13-14 sistem olabilir demiştim, model onu da vermiş Ecmwf diyagramında da eğilim var bu tarihlerde.
Serkan bey 850Hpa değerleri kötü değil mi ?Tam anlamıyla karın erimeden tutabileceği sıcaklık değerine ulaşabilir miyiz yani gündüz dahil 0 ın altına.Çünkü rüzgar yıldıza yakın dediniz bu soğutmayı azaltır.
(05-01-2019, Saat: 01:40)Serkan Sezenoğlu Nickli Kullanıcıdan Alıntı: valla model çok iyi çıkmış maşallah. ilk önce yarın sabah erken saatlerde yükseklerde örtü bile olabilir, gerçi sonra şakırdar. Pazar sabahı da kar olabilir. Ama asıl güzel olan pazar akşamdan salı akşama full kar. 500 hpa'da - 38 - 39 var. Yıldıza yakın karayelle dek şartları muazzam. Bu geceki model gerçekleşse özellikle Anadolu yakası yüksekleri 20-30 cm olur. Bakalım yarın umarım bu şartlar değişmez artık. 13-14 sistem olabilir demiştim, model onu da vermiş Ecmwf diyagramında da eğilim var bu tarihlerde.
Serkan bey 850Hpa değerleri kötü değil mi ?Tam anlamıyla karın erimeden tutabileceği sıcaklık değerine ulaşabilir miyiz yani gündüz dahil 0 ın altına.Çünkü rüzgar yıldıza yakın dediniz bu soğutmayı azaltır.
Gece güncellemesi - 10'a yakın soğuk sokmuş. Değişmese kıyılara bile 8-10 cm yapar vurduğu yere bağlı olarak. Ama biliyorsunuz artık, yarın sabahın garantisi yok. İyimser bakabileceğimiz şey, son 48-72 saat sistemin en kuvvetli dilimi olan bölüme.kalan süre
(04-01-2019, Saat: 18:09)Serkan Sezenoğlu Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Makara kukara yaparken, işimizi de unutmayalım. 16 Aralık'ta, yani yaklaşık 3 hafta önce bu sistemi index tahminiyle tutturmuştum. Sonraki tahminde 8-9 tarihini vermiştim. Onu bir gün revize ettim. Bakalım yenileri de tutacak mı?
Serkan abi ben anlamıyorum. 1 ocak 2019 tarihinden once 3-4 ocak tarihini gostermissin. Sonrasinda 7-8 ocagi gostermissin. 1 ocaktan oncekiler aralik ayinin sistemleri degil mi ? Ben hala mantigini cozemedim yani. 1 ocaktan sonra gostermen gerekmezmiydi 3-4 ocak tarihini ?
Boşver madem mantığı bana kalsın, sen sonucuna bak. Sonuçta iki, üç hafta önceden verdiğim tarih cuk oturuyo mu sen ona bak
(05-01-2019, Saat: 01:52)bjk190312 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Serkan bey 850Hpa değerleri kötü değil mi ?Tam anlamıyla karın erimeden tutabileceği sıcaklık değerine ulaşabilir miyiz yani gündüz dahil 0 ın altına.Çünkü rüzgar yıldıza yakın dediniz bu soğutmayı azaltır.
Gece güncellemesi - 10'a yakın soğuk sokmuş. Değişmese kıyılara bile 8-10 cm yapar vurduğu yere bağlı olarak. Ama biliyorsunuz artık, yarın sabahın garantisi yok. İyimser bakabileceğimiz şey, son 48-72 saat sistemin en kuvvetli dilimi olan bölüme.kalan süre
(05-01-2019, Saat: 01:48)samet1929 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Serkan abi ben anlamıyorum. 1 ocak 2019 tarihinden once 3-4 ocak tarihini gostermissin. Sonrasinda 7-8 ocagi gostermissin. 1 ocaktan oncekiler aralik ayinin sistemleri degil mi ? Ben hala mantigini cozemedim yani. 1 ocaktan sonra gostermen gerekmezmiydi 3-4 ocak tarihini ?
Boşver madem mantığı bana kalsın, sen sonucuna bak. Sonuçta iki, üç hafta önceden verdiğim tarih cuk oturuyo mu sen ona bak
Ahahaha offff nasil ogrenicez bunuuu, cildiricam. Neyse zaman her seyin ilacidir.
[/quote]
Zafer Yüce ben bünyamin sürmelinin burdaki herkesten daha bilgili olduğunu söyledim.Üstünüze alınacak bir durum yok ortada ve gerçektende böyle olduğunu düşünüyorum.
Bu arada gfsde 7 ocaktaki soğuklar yine kırpılmış maalesef.Bu sistemde yağmura olma yolunda ilerliyor.
[/quote]
Bünyamin Sürmeli'nin bilgisini kimse konu etmedi zaten.Konusunu açan da adını ananda olmadı.Sen bilmezsin ama İstanbul ile ilgili 'sea effect' konusunu bizlerden almıştır.Yıllar önce az kar bekldeiği bir sistemde sea effect sayesinde kara gömülmüştük.Esas adı lake effecttir.Bu işin okulunu okumuş, ulusal bir kanalda bunca yıldır tahmin yapan birine burada kimse dil uzatmadı,uzatmazda.Dün instagram hesabından alaycı bir paylaşım yaptı.NTV meteoroloji editörü Dilek Çalışkan bu sistemin İzlanda'dan Norveç üzerinden geldiğini söyledi kendisi de harita paylaştı İzlanda mı? diye...O paylaşımın ne olduğunu anlayamanlara cevap olsun.Sonra silip kaldırmış.Dilek hanım nasıl olupta İzlanda üzerinden geldi dedi onu bende anlayamadım bu arada.Bende diyorum ki kendisi bizden daha bilgili eyvallah itirazımız yok,o zaman niye burada zaman harcıyorsun?git onun sosyal medya paylaşımlarını takip et.Dün için kar yağdığı anlarda sıkıntı olabilir falan diyordu,o patladığı zaman madem sorun yok onu takip et burada işin ne?
Bu arada bu sistemle ilgili bir tez atmıştım ortaya daha diyagram belli değilken,ilk sistemi ucundan yakalayıp,ikinci sistemde kar görebiliriz ve böylece ayın 8-9una kadar soğuk tarafta kalabiliriz diye,hatırlayan hatırlar.Aynen bu sistemi ucundan yakaladık olmadı ama 8,9'una kadar soğuk taraftayız
(28-12-2018, Saat: 12:12)Zafer Yüce Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Ben ortaya başka bir tez atacağım.Diyelim ki kötü senaryo gerçekleşsin ve ECMWF'nin dediği olsun.Bu durumda kısa aralıkla 2 sistem alabiliriz.İtalya'ya meyleden soğuğun ucundan yakalar,ayın 8-9'u gibi daha kuvvetli bir sistem alabiliriz.