HAVA MODELLERİ VE RADAR İÇİN TIKLAYINIZ

  •  Önceki
  • 1
  • ..
  • 1031
  • 1032
  • 1033(current)
  • 1034
  • 1035
  • ..
  • 1634
  • Sonraki 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 46 Oy - Ortalama: 4.13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ozan SoyakMODEL YORUMLAMA CANLI TAKİP (GFS,ECMWF,UKMO,GEM,JMA)
cokiyi

Geliyor gönlümüzün efendisi...
Bu gönderiye 1 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
1 Beğen
Allah-u Azimüşşan
Cevapla
(27-11-2018, Saat: 19:49)Batuhan Özer Nickli Kullanıcıdan Alıntı: cokiyi

Geliyor gönlümüzün efendisi...

300.saatlere dayanarak söylüyorsan bunu,  büyük yanılgı içindesin
Bu gönderiye 1 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
1 Beğen
Pembe hava'ya sevdalı
Cevapla
(27-11-2018, Saat: 11:11)Zafer Yüce Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(23-11-2018, Saat: 07:58)Zafer Yüce Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Israr eden GFS hayra alamet değildir,ECMWF sabah ki güncellemede dönerse veladdalin amin olur sistem.Aralık ilk hafta da kaybedildiği gibi,akşam yazdığım 12si civarına kalabilir

Bu yazıyı yazdığımda 23 kasımdı.Sitenin önde gelen tahmincileri nasıl oldu da 2 gün öncesine kadar hala ay sonu sisteminden umut bağladı benim aklım almıyor.Kimseye taş atmak değil niyetim ha yanlış anlaşılmasın.Ben çok duygusal yaklaştıklarını düşünüyorum başka bir sebebi herhalde olamaz.Çünkü o -9'ları gösteren diyagram tasını tarağını toplamaya başladığında 23'ünden bile önceydi.Sezonun ilk sert soğuğunu,karayelden medet umarak,onun da yağışı kesmeyeceğini umarak falan beklemek akla yatkın değildi.İstanbul'a gelen her sistem çok az istisnalar hariç törpülenmeden gelir.Zaten maksimum -9'larda görünen bir sistem hele ki törpülenmeye başladıysa ve hele ki sezonun ilk ciddi soğuğu olmaya adaysa kar beklemek hayal görmektir.Ay başına ilk dikkat çeken ben,olmayacağını gördüğümde ilk vazgeçen de benim.23 Kasımda neredeyse 3 hafta sonrası için bir tarih verdim.12 Aralık civarı dedim.Herkesin metodu farklı.İstanbul'da kar sınırı yükselirken Ahmet'in saçlar kısalıyor Big Grin 12 Aralık veya civarında kar yağmaya da bilir.Olmayacağını sezersem yine çıkar ilk ben vazgeçerim.Ancak bundan çok daha kuvvetli bir salınım olacağını öngördüm.OZAN Soyak 9-10 diyor,olabilir 1-2 gün geri-ileri farketmez.Yalnız o salınımın ortası yok bana göre.Gelirse gol olur.Aralık 6-7 si gibi ilk önce İç anadolu civarında görüleceğini tahmin ediyorum kar yağışlarının,arkasından gelecek dalganın bizi vuracağını düşünüyorum.Bu yüzden 12 Aralık civarı yazmıştım.Ha bu 10 olur,11 olur...Ama gelirse Var'a değil Kar'a bakarsınız Big Grin

beğenim de ayıp olmasınSmile
Bu gönderiye 5 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
2 Beğen 3 Hahaha
Cevapla
(27-11-2018, Saat: 13:22)Ümit Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Aslında sistem ne kaboldu ne hayaldi, sistem geldi ancak beklediğimizin aksine daha kuzeybatımızda kaldı, Türkiye sınırıda sadece 300 km mesafede Bükreşin üstüne -12lik çekirdek var ve kar bırakacak, 300 km daha geseydi ...

Kesinlikle katılıyorum. Sistem kaybolmadı şu an açıp 850 hpa haritasına bakılırsa soğuğun balkanlar ve trakyaya sıkıştığı görülebilir. Sistem geldi ama bize gelmedi.
Bu gönderiye 7 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
7 Beğen
Mühendislik, gelişimdir.
Cevapla
(27-11-2018, Saat: 20:24)Mustafa Sarigül Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(27-11-2018, Saat: 19:49)Batuhan Özer Nickli Kullanıcıdan Alıntı: cokiyi

Geliyor gönlümüzün efendisi...

300.saatlere dayanarak söylüyorsan bunu,  büyük yanılgı içindesin

Bi kaç sayfa geri gidersen 300 saatlere dayanmadigimi anlarsin.
Bu gönderiye 1 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
1 Beğen
Allah-u Azimüşşan
Cevapla
Sistem kaybolmadı ama had safhada kırpıldı Sad
Bu gönderiye 1 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
1 Beğen
                                    İlim kendin bilmektir.
Cevapla
(27-11-2018, Saat: 20:49)Ozan Soyak Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(27-11-2018, Saat: 13:22)Ümit Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Aslında sistem ne kaboldu ne hayaldi, sistem geldi ancak beklediğimizin aksine daha kuzeybatımızda kaldı, Türkiye sınırıda sadece 300 km mesafede Bükreşin üstüne -12lik çekirdek var ve kar bırakacak, 300 km daha geseydi ...

Kesinlikle katılıyorum. Sistem kaybolmadı şu an açıp 850 hpa haritasına bakılırsa soğuğun balkanlar ve trakyaya sıkıştığı görülebilir. Sistem geldi ama bize gelmedi.

Aklıma 1987 deki sistem geldi aynen trakya da takılı kalmıştı hatta o akşam Rahmetli Ali Esin trakya nın yüksekleri kky demiş sonrasında sakince kibarca yağan yağmur şiddetli fırtına eşliğinde yerini kar yağışına bırakmıştı. Birde perdeyi aralım ne gölcük var nede bir şey heryer bembeyaz yani demek istediğim hiç belli olmaz bu ilk sistemde kar olmasa dahi kky görebiliriz. Modeller bize ipucu verdimi biz soğuk havayı gördükmü tamam şimdi 29 kasımı bekleyeceğiz.
Bu gönderiye 4 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
3 Beğen 1 İnanılmaz
Cevapla
Ukmo da soğuk bir tık artmış mı bana mı öyle geliyor?
Bu gönderiye 2 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
2 Beğen
Cevapla
Gfs nin model sonuna doğru 11 aralıkta verdiği şey gerçekleşirse istanbul 15 cm civarı kar alır

resimyukardaki -16 ların da girme ihtimali yok değil bence
Bu gönderiye 1 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
1 İnanılmaz
Cevapla
(27-11-2018, Saat: 22:00)Ozan İçer Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Gfs nin model sonuna doğru 11 aralıkta verdiği şey gerçekleşirse istanbul 15 cm civarı kar alır

resimyukardaki -16 ların da girme ihtimali yok değil bence
Diyagrami ben beğenmedim.
Bu gönderiye 1 ifade bırakıldı. Hepsini görüntüle
1 Beğen
Cevapla
  
  •  Önceki
  • 1
  • ..
  • 1031
  • 1032
  • 1033(current)
  • 1034
  • 1035
  • ..
  • 1634
  • Sonraki 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Photo ANLIK ECMWF YORUMLAMA CANLI TAKİP Ozan Soyak 3,200 1,013,051 10-01-2018, Saat: 09:49
Son Yorum: Ümit
  GEM, UKMO, JMA ve Diğer Model Yorumlamaları Ozan Soyak 287 139,955 08-01-2018, Saat: 08:26
Son Yorum: Engin Kara

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar:
148 Ziyaretçi